Saturday, April 28, 2007

Anwar - baik punya gelek.... amaaa!





p/s
Apa kata juri....

"Awak kena belajar lagi menari..... kena gali lagi!" hehehe!

"Dari dulu sampai sekarang duk macam tu je skil menari yang awak pandai"

Dah tak sakit tulang belakang ke?

******************************

Pandangan juri undangan yang dipetik daripada komen blog Anwar Ibrahim

ali allah ditta May 2nd, 2007 12:00 pm

Assalaamualaikum Saudara Anwar, Ramai berpendapat bahawa Ijok sebagai the last nail of the coffin dalam karier politik saudara. Tetapi,bagi saya ia adalah permulaan perjuangan saudara sejak balik dari Sungai Buloh.

Saya berpendapat,saudara sepatutnya tidak begitu agresif menyerang peribadi penyamun2 gomen,kerana perbuatan itu, and that to me doesnt buy votes,past by-elections proved it right.

Saya rasa saudara harus tone down sikit dan concentrate atas agenda alternatif anda dan be more realistic. Sungguhpun,masalah2 rasuah dan salahguna kuasa berleluasa,tapi aliran pemikiran rakyat jelata masih tidak pada tahap itu.Malah rakyat jelata menjadikan caci hamun pemimpin pembangkang sebagai satu means of escapism mereka.Akhirnya bukan kawaq2 gomen dijadikan bahan ketawa,tetapi pembangkang dilihat macam katun Tom & Jerry melepaskan geram masing2.

Saudara sepatut come up with an action plan,meluahkan apa saja saudara boleh buat jika diberi peluang untuk memerintah.Gunakanlah pelbagai multimedia yang canggih seperti powerpoint,LCD untuk tayang kepada umum on what saudara can do untuk rakyat dan negara. Setakat memaki hamun penyamun2 gomen never helps and if saudara still harps on stail begini, saudara is just like another PAS or DAP character.

Maaflah,mungkin bahasa saya agak kasar,but thats how I see. Anggaplah kekalahan di Ijok itu satu pengajaran bagi saudara,PKR & pembangkang umumnya. Saya tetap berpegang kepada apa yang saudara katakan, “Usah Bicara Soal Perjuangan Jika Takut Akan Risikonya”.

So lets take the risk…. cheers.


No comments: