Saturday, April 28, 2007

Boikot Pilihanraya - Apa sebenarnya pendirian PAS?


Sewaktu Pilihanraya Kecil di Batu Talam, Raub baru-baru ini..... negara 'kononnya' dikejutkan dengan tindakan PAS yang memboikot pilihanraya kecil itu. Berbagai-bagai alasan yang mereka katakan, walaupun semua alasan mereka itu sebenarnya hanyalah cubaan untuk menutup ketidak mampuan mereka untuk menyaingi BN.

Bila BN kata (juga saya kata dan orang ramai kata....) tindakan boikot itu hanyalah alasan PAS, kerana mereka sedar peluang untuk menang adalah begitu tipis sekali.

Semua pemimpin PAS bermati-matian menafikannya dengan mengatakan sistem pilihanraya di negara kita tidak telus dan berpihak kepada parti pemerintah, maka PAS memboikot pilihanraya itu selagi SPR tidak memperbaiki/membersihkan sistem pilihanraya yang PAS dakwa tidak telus.

Walau apa pun hujah PAS.... semua orang tahu bahawa PAS sebenarnya membuat pilihan untuk tidak mengaibkan diri sendiri dengan menempah kekalahan jika bertanding di Raub.

Tindakan PAS memboikot pilihanraya kecil di Batu Talam, Raub itu saya ibaratkan seperti seorang pemuda yang membeli tiket keretapi tetapi tidak menaikinya dan kemudian mendakwa dia telah berjaya menipu keretapi itu....

Baca di sini
- http://siapanakjawab.blogspot.com/2007/01/padan-muka-aku.html

Saya juga pernah katakan.... kalau PAS benar-benar hendak boikot pilihanraya, apa kata kalau Nik Aziz bubarkan DUN Kelantan supaya pilihanraya negeri dapat diadakan, dan kemudian bolehlah PAS umumkan bahawa mereka akan memboikot pilihanraya itu. Kalau itu berlaku..... memang kita semua boleh angkat 'tabik' kepada PAS sambil dalam hati kata.... 'memang gila diorang ni!"

Belum reda kisah di Raub.... muncul satu lagi pilihanraya kecil di Manchap. Dalam situasi kempen pilihanraya kecil di Manchap...... Pilihanraya kecil Ijok pula terpaksa dijalankan.

PAS cuba untuk membawa kisah boikot pilihanraya..... malangnya mereka tidak mampu untuk mempengaruhi DAP dan PKR untuk menerima idea boikot pilihanraya.

Kecelaruan itu jelas menggambarkan PAS + DAP + PKR = Barisan Altenatif tidak boleh dijadikan tempat rakyat bergantung dan meletakkan kepercayaan. BA yang mereka katakan sebagai satu barisan lebih baik berbanding BN, memang hanyalah sekadar mimpi dan retorik hubungan parti politik yang memualkan.

Idea 'boikot' PAS ditertawakan oleh rakan BA mereka sendiri. Kalau rakan sendiri pun tak boleh menerima idea itu, bagaimana pula dengan orang lain. Maka tidak salah rasanya kalau BN turut mentertawakan idea PAS itu (saya pun nak tumpang ketawa... hahahahaha!)

Di Manchap.... rakan BA PAS, DAP bertanding dan kemudiannya kalah!
Di Ijok..... PKR bertanding, keputusannya.... tunggu malam ni!

Tindakan DAP dan PKR yang membelakangi idea boikot pilihanraya PAS itu sebenarnya sudah jelas memberikan gambaran bahawa idea PAS itu sebenarnya 'idea gila'. Malangnya PAS tidak sedar DAP dan PKR mentertawakan idea gila mereka itu, kerana PAS memang parti yang tak sedar diri!

Gambar dipetik daripada
http://sarungkeris.wordpress.com/2007/04/12/pas-tanggung-malu-kena-main-boikot-pilihanraya/


p/s

Jom sokong PAS boikot pilihanraya............. Takbirrrrr
(dan kemudian kita ketawakan mereka........hahahahahaha!)


No comments: