Saturday, April 7, 2007

Lojing - Apa lagi nak kata?

Kerajaan Kelantan hendak salahkan siapa lagi? Semuanya salah orang lain belaka......

Setelah senyap seketika, nampaknya berita tentang Lojing kembali dipaparkan di Harakah Daily. Tapi seperti biasa, apa yang ditulis hanyalah cerita yang sama taraf dengan perbualan di kedai kopi. Tentu kita maklum macam mana keadaannya bila bercakap sesuatu yang berkaitan dengan politik di kedai kopi..... Kalau diperhatikan memang itulah 'stail' penulisan mereka yang berada di Harakah. Jarang sangat dapat membaca sesuatu yang bernas daripada lidah rasmi PAS ini.

Saya tak berapa kisah sangat dengan apa yang mereka tulis seperti berita di atas.... cumanya saya tertarik dengan komen-komen pembaca tentang berita-berita 'kedai kopi' seperti ini. Para penghantar komen itu tentunya mereka yang saya gelar 'berkarat hijau', kalau tidak jangan haraplah komen ada akan tersiar. Saya pernah beberapa kali cuba menghantar komen.... saja nak cuba, dan memang kena delete la komen saya tu, walaupun saya tak gunakan bahasa seperti puak-puak dia ni...

Ini ialah komen kepada berita di atas. Cuba lihat bahasa yang mereka gunakan...... emmm, inilah bahasa orang yang sikit pun tak merasa malu dengan serban atau kopiah yang mereka pakai. Dan dengan bangganya pula Harakah memaparkan di akhbar mereka. Saya cuma nak kata.... 'puak-puak ni bila bekecekkk.... serupo laaa Tuhe tu saing dia, serupo tak apoo jah!" (puak-puak ni, bila bercakap.... macamlah Tuhan tu kawan dia, macam tak apa jeeee!)

p/s
Dalam blog saya ini ada beberapa komen yang saya terima.... dan saya tetap siarkannya tanpa tapisan dan kalau sempat saya balas.

Khas kepada Hamzah Alsabahani...... kerajaan Kelantan serahkan kepada siapa agaknya tanah luas-luas kat Lojing tu untuk tanam sayur?


No comments: