Friday, May 4, 2007

Dilema Nik Aziz



Kerajaan Pas Kelantan bergelora


Sekarang tersebar desas-desus yang mengatakan berlaku pergolakan dalam kerajaan Pas di kelantan.Jika di lihat sekarang trend pimpinan muda dalam kerajaan mendahului pimpinan tua iaitu 'ulamak','orang kelate kato oghe mudo nok jijok palo oghe tuo',untuk menjaga hati pimpinan tua dalam kerajaan negeri Nik Aziz yang secara lantang mengeluarkan kenyataan bahawa dia akan terus bertanding dalam pilihanraya nanti,ini dapat di lihat dalam laporan akhbar sinar harian baru-baru ini,ini berbeza dengan kenyataannya sebelum ini yang mengatakan dia sudah ada penganti iaitu samaada husam ataupun nik amar.Jika mereka berdua di pilih bagaimana pimpinan yang lain?semakin bercelaru fikiran nik aziz sekarang memikirkan siapa yang akan menerajui kelantan kelak.ternyata nik aziz begitu bimbang dengan status ulamak dalam kerajaan negeri sekarang yang nampaknya seakan terhakis dari pimpinan-pimpinan negeri.

Jika kita lihat sekarang nik aziz begitu bimbang dengan pengaruh Husam yang terlalu banyak dalam kerajaan negeri,boleh dikatakan apa sahaja yang di lakukan sekarang oleh kerajaan negeri adalah di bawah kawalan Husam,Husam sekarang dikatakan sedang mengumpulkan kekuatannya untuk menjadi menteri besar kelantan,ini tidak di senangi oleh exco-exco lain yang lebih kanan berbanding husam seperti Ahmad yaacob iaitu timbalan menteri besar sekarang.Ahmad yaacob juga mengeluarkan kenyataan dalam akhbar sinar harian selepas nik aziz mengeluarkan kenyatan bahawa nik aziz berhak bertanding selagi parti 'memerlukan' walaupun kesihatannya kurang mengizinkan.Ini menandakan bahawa ahmad yaacob juga tidak menyukai pimpinan muda seperti husam menerajui kelantan.Ini kerana ahmad yaacob juga memasang angan-angan untuk menjadi menteri besar.

Kenyataan-kenyataan yang dikeluarkan menampakan lagi kepincangan yang sedang berlaku dalam pimpinan Pas di kelantan,walaubagaimanapun mereka pandai menyembunyikan kepincangan ini di depan penyokong mereka.kerajaan negeri sekarang semacam tiada masalah,tapi jika diperhalusi pelbagai kekalutan yang berlaku dalam kerajaan negeri.Kesilapan nik aziz adalah kerana terlalu mempercayai husam yang sekarang telah mendapat banyak pengaruh dalam parti dan kerajaan negeri.Nampaknya husam terpaksa menunggu lagi untuk mengapai cita-citanya sekian lama iaitu ingin menjadi orang paling berkuasa di Kelantan,usaha-usaha yang dilakukanya selama ini nampaknya tidak berbaloi dan perlu menunggu untuk sekian lamanya.

Penerangan Kubang Kerian

Dipetik daripada
http://kelatebaru.blogspot.com/2007/05/kerajaan-pas-kelantan-bergelora.html


Kerajaan Kelantan...... 'Kerajaan Pimpinan Ulamak'
Rasa-rasanya sekarang ni sudah jadi 'Kerajaan Alamak!' akibat kerakusan Husam and the gang.

Kalau tanya Nik Aziz tentang keadaan negeri Kelantan..... dia hanya mampu untuk berkata, "ghapo...... huh! tanya orghe lain" Nak tanya siapa?...... siapa lagi kalau bukan Husam.

No comments: