Friday, January 19, 2007

22 Keluarga mahu layanan khas

Kerajaan jadikan sekolah-sekolah sebagai tempat pemindahan mangsa banjir. Yang 22 buah keluarga ni nak tinggal dalam khemah apa hal? Semua bantuan kerajaan tentulah dilakukan di pusat-pusat pemindahan yang telah disediakan, supaya pengurusan penyaluran bantuan mudah diuruskan. Petugas Lajnah Kebajikan dan Kemasyarakatan PAS Pusat ni pergi ke tidak melawat pusat pemindahan yang kerajaan sediakan tu?

Dahlah tak mahu berada di pusat pemindahan yang kerajaan sediakan... lepas tu banyak songeee pulak. Tak de bantuan la. Kerajaan tak cakna la. UMNO diskriminasi la. Bila ada sekumpulan manusia yang macam inilah yang selalunya hanya menyusahkan orang lain saja. Mengapa mereka tak mahu berada di pusat pemindahan seperti orang lain?

Pusat pemindahan ni katanya dikendalikan oleh penduduk, dilengkapi komputer dan mesin pencetak. Nak buat apa dengan mesin pencetak tu? Nak cetak duit RM50 ke? Tapi rasanya kita semua tau bahawa pusat itu adalah pusat pemindahan yang dikendalikan oleh PAS, tak payah la kata ia dikendalikan oleh penduduk sendiri.

Dari berita itu juga secara tak langsung kita dapat mengetahui bahawa..... disitu hanya ada 134 orang dari 22 buah keluarga sahaja yang color 'hijau'. Oleh itu kepada mereka... tak payahlah nak bising-bising, kerana kerajaan sedang menguruskan berpuluh-puluh ribu mangsa banjir di pusat-pusat pemindahan 'rasmi' Tak payahlah menyusahkan kerajaan untuk memberi layanan khas kepada tuan-tuan, sedangkan diri sendiri yang memilih untuk tidak bersama dengan orang lain di pusat-pusat pemindahan 'rasmi'

Kepada 22 buah keluarga ini juga, bersabarlah... hari ini atau esok sampailah kot bantuan 1 juta daripada YB Nik Aziz. Nanti kita tengok bantuan 1 juta tu PAS salurkan ke mana..... jangan mendiskriminasikan sesiapa sudahlah!

*******************************************************
p/s
esok atau lusa bolehlah kita tengok berita, team bantuan dari Kelantan yang datang melawat ke pusat-pusat pemindahan seperti di atas. Khabarnya kenderaan team sukarelawan itu siap tampal gambar YB Nik Aziz lagi.

No comments: