Thursday, February 22, 2007

Masih ingat dengan parti KEADILAN?


Parti KEADILAN... umpama parti 'tahi ayam', bak kata orang tua-tua.... hangat-hangat tahi ayam. Tapi tahi tetap tahi, baik sewaktu hangat atau sewaktu sejuk.... tetap berbau busuk.

Ada sesiapa yang masih ingat dengan aktiviti-aktiviti mereka suatu masa dulu? Sekarang mari tanyakan kepada diri sendiri, apa faedahnya dan apa yang kita dapat daripada apa yang KEADILAN lakukan itu?

Ada sesiapa pula yang masih ingat dengan PARTI KEADILAN itu sendiri? Entahlah!..... anda jawap sendiri.

Tup.... tup ada la sesekali terdengar berita tentang parti ni, dan yang terbaru ialah perletakan jawatan Ezam.


Sekali lagi nak tanya.... ada sesiapa yang masih ingat dengan budak Ezam ni?......

Bacalah dan renungkanlah, kenyataan Ezam yang dipaparkan di Harakah Online ini. Pusinglah macam mana sekali pun ayatnya.... apa yang boleh kita dapat daripada kes itu ialah... PARTI KEADILAN dah porak-peranda.

Kenyataannya sama saja dengan bekas-bekas pemimpin KEADILAN lain yang meletakkan jawatan dulu. Buatlah apa-apa pun ulasan... kesimpulannya ialah pemimpin KEADILAN sendiri sudah tidak percaya dengan apa yang mereka katakan perjuangan, macam mana pula rakyat marhain nak disuruh terus mendokong "perjuangan" KEADILAN.

Kali terakhir saya bertanya..... masihkah anda ingat dengan parti KEADILAN?

*****************************************************************

p/s

Apalah yang nak dibanggakan sangat oleh parti KEADILAN apabila mendengar ucapan anak perempuan Anwar Ibrahim.... si Ezah (kalau salah sebut namanya, sorrylah ye... maklumlah memang dah tak berapa ingat pun) Saya pun secara tak sengaja terjumpa rakaman ucapan Ezah di malam reformasi ke apa!...

Saya cuma nak kata.... apalah yang nak dibanggakan sangat apabila Ezah kata dia baru pulang belajar di US. Belajar bahasa Cina di US. Kemudian dia sebutla beberapa patah perkataan bahasa Cina yang dia belajar (ala budak tadika) Dan nak tergelaknya.... Ezah tercari-cari macam mana nak sebut reformasi dalam bahasa Cina.

Emmmm.... kalau setakat nak belajar bahasa Cina sampai pergi ke US, buang masa je la kot!

No comments: