Monday, November 12, 2007

'Raja Demo' kembali beraksi

Tahniah kepada Anwar Ibrahim kerana berjaya menghimpunkan 'ramai' orang dari parti pembangkang di Kuala Lumpur bagi mengubati kerinduannya untuk melalak di jalanan.

Walaupun berlindung disebalik t-shirt kuning, mereka sebenarnya ahli-ahli parti pembangkang yang 'membangkang' saja kerjanya.

Bijaknya Anwar hinggakan Haji Hadi dan Lim Kit Siang pun ikut sama menari mengikut rentak geleknya.

Cuma... bila diperhatikan betul-betul, pemimpin-pemimpin yang mengapalai perhimpunan ini, kebanyakkannya memang 'kaki melalak' tak kira di mana-mana sahaja.

Barangkali kerinduan untuk berarak dijalanan sudah terubat... cuma bezanya kali ini mereka tak bakar tong sampah!

PKR hendak mengulangi nostalgia mereka... tetapi berapa kerat ahli PKR yang tinggal? Mujur Anwar berjaya sekali lagi memperbodohkan PAS.... maka Haji Hadi pun turun sama dengan anggotanya.

Bagaimana dengan DAP? emmm...! DAP hanya tumpang 'tui' saja. Lim Kit Siang hanya tunjuk muka dengan anaknya sekadar ambil hati.

Cuma ahli-ahli PAS yang tukar sekejap t-shirt hijau kepada kuning, agak kecewa kerana Nik Aziz tak kata apa-apa pun tentang perhimpunan ini.

Perhimpunan ini seperti tidak mendapat sokongan PAS Kelantan. Yang melalak di Kuala Lumpur tu kebanyakkannya pemimpin yang tak ada 'kerusi'. Bukan macam PAS Kelantan!

Pendek kata... perhimpunan itu hanyalah gerakan daripada mereka yang 'bercita-cita' untuk menang pilihanraya. Maka, Nik Aziz yang selesa di Kelantan nak sibuk buat apa kannn?

Barangkali Nik Aziz kata.... "ikut puok demolah nak buat ghapo, kawe dengan puok-puok kawe sedap duduk doh!"

Benarkah perhimpunan mereka itu berjaya?

Perhimpunan itu memang berjaya menghimpunkan ramai orang..... cuma yang menjadi persoalannya apa yang dikatakan perhimpunan itu untuk 'menuntut' pilihanraya yang bersih dan bebas dengan senarai yang begitu dan begini sudah pun diselesaikan oleh SPR.

Mereka nak calit dakwat lepas mengundi... SPR dah setuju, mereka nak guna peti undi lutsinar... SPR dah tempah peti undi yang baru.

Bukankah apa yang mereka tuntut itu sudah dikemukakan dalam siri-siri pertemuan dengan SPR sebelum ini. Dan semua pemimpin parti politik sudah ketahuinya.

Maka itu saya katakan... sesiapa yang berhimpun di Kuala Lumpur hari tu memang bangang dan diperbodoh oleh Anwar Ibrahim sahaja.

Perhimpunan mereka itu lebih kurang macam aktiviti larian atau jogaton yang selalu diadakan dihujung minggu di Kuala Lumpur.

................................................................................................
p/s
dari mana agaknya Anwar mendapat duit untuk menganjurkan perhimpunan ini?....... emmm mungkinkah sahabat-sahabat Yahudi Anwar?


2 comments:

Anonymous said...

walau bagaimanapun....UMNO sepatutnya merasa malu dengan perhimpunan ini....perhimpunan ini adalah perhimpunan aman....sebelum kita buat demo ni macam2 orang UMNO kata contohnya"PAS nak cipta batu buruk kedua" dan bermacam macam lagi fitnah yang dilemparkan kepada pembangkang....

soal SPR tu....kenapa baru malam tu baru buat pengumuman menerusi tv3 bahawa mereka sudah buat perubahan....kenapa tak dari awal lagi Pengerusi SPR buat pengumuman?kenapa baru malam itu buat pengumuman....


tujuan demmonstrasi ini adalah untuk menuntut supaya Raja-raja juga masuk campur dalam memastikan pilihanraya di Malaysia bersih dan
adil...


kita buat demonstrasi bukan kerana kami bodoh....tetapi kerana kami cintakan demokrasi dan juga tersemai semangat jihad di hati....
biarpun pelbagai ugutan dan fitnah dilemparkan kepada kami sebelum hari demonstrasi...tapi kami tidak takut dengan semua itu....


ingat!!!orang UMNO dulu pun pernah melakukan demonstrasi ketika zaman british dulu....untuk menentang Malayan Union dan sebagainya....adakah orang UMNO ingin menghina perjuangan mereka sendiri pada waktu itu?adakah UMNO bodoh juga pada masa itu kerana berdemonstrasi?adakah bodoh Nabi Muhammad dan orang islam ketika di Makkah berdemonstrasi demi menegakkan agama islam selepas Saidina Umar mengisytihar masuk islam?sama2lah kita fikirkan.

Anonymous said...

senang cite masa pilihan raya...boleh ke kite tgk muka pas ke dap ke keadilan ke kat tv...macam kat ijok tu masa tan sri khalid punya speech lama tak kuar tapi ulang ayat sama..."i think he is a nice guy"...pastu u ade tgk kat youtube masa ijok..masa pilihan raya tetiba polis dtg minta permit walhal dalam perlembagaan kalau tgh pilihanraya tak perlu permit..polis terkebil2 cakap no komen pasal tu pulak...mintak surat court order yang arah utk tutup perhimpanan masa kat ijok tu tak kasi...hish bagus la malaysia nie....