Wednesday, May 23, 2007

Bangunan Baru PAS serba biru


Pada 21 Mei yang lepas seluruh ahli PAS berbangga dengan perasmian bangunan baru mereka.

Bangunan serba baru dan serba canggih mengambarkan semangat baru PAS yang berkobar-kobar di bawah kepimpinan yang lebih dinamik berbanding 'orghe-orghe tua' yang ada seorang dua lagi tu.

Suka atau tidak suka, saya pernah mengatakan beberapa 'orghe tua' seperti Nik Aziz dan Hadi Awang hanyalah sekadar moskot PAS saja. Lebih kurang samalah dengan moskot yang yang digunakan semasa sukan olimpik atau pun semasa tahun melawat Malaysia.

Tambahan pula tidak lama lagi PAS akan mengadakan perhimpunan tahunan mereka di Kelantan.

Selain ahli PAS secara umum, siapakah agaknya yang lebih berbangga dengan wujudnya bangunan baru PAS ini?.... Hj. Hadi? Nik Aziz? Nasharuddin? Jawapannya..... tak kisahlah siapa pun, tetapi rasanya memang ada jawapan yang jelas.


Melihat bangunan baru PAS ini, aku teringat akan dialog yang pernah terjadi antara aku dengan seorang sahabat tentang warna. Dialog itu saya muatkan dalam post yang lepas. (lihat post Dialog berlapang dada)

Masa tu saya layan juga beberapa komen dan message yang masuk dalam CBOX saya, walaupun saya sebenarnya tidak berminat kerana saya tau, katalah gajah rimau pun.... tak akan menyelesaikan apa!

Tambahan pula.... dalam berbalas-balas message tu, bahasa yang digunakan sudah bertukar menjadi bahasa makhluk yang jenis 'bertanduk' Tak de pasal-pasal dapat dosa kering je. Seterusnya apa sahaja message provokasi yang masuk, aku hanya delete saja.

Kat sini pun, sekali lagi aku nyatakan.... aku tidak berminat untuk menentukan siapa lebih 'Islam' antara PAS dan UMNO. Tambahan pula dalam blog ini, aku tidak pernah sedikitpun menulis tentang hukum agama...... kerana sekali lagi aku tegaskan.... walau bagaimana sekalipun, janganlah sampai terkeluar daripada mulut kita untuk mendoakan sesiapa pun akan mendapat laknat Allah di dunia ini!

...... sekadar teringat dialog berlapang dada dengan saudara Wan!
1 Apr 07, 15:31Shifu67: Kan ni hijau lumuttt... tapi, apa masalahnya dengan warna hijau... hijau bukan hak sesiapa...
30 Apr 07, 21:33wan: salm pekabo seme
30 Apr 07, 21:35wan: nabikan suka hijau
30 Apr 07, 21:36wan: em...soal warna pun korang tak ikut dah nabi,apalagi dgn hukm,jauh sekalilah....sesat lake
1 May 07, 15:23Shifu67: W'salamm Wan.
1 May 07, 15:26Shifu67: Kena tengok dulu 'hijau' yang macam mana. Kalau hijau dikatakan warna yang disukai nabi dan saya pernah juga dengar kalau pakai warna hijau boleh dapat pahala.
1 May 07, 15:29Shifu67: Sesiapa suka warna hijau sebagaimana nabi suka, ok la. Tapi kalau suka hijau kerana PAS... emmm! rasa-rasanya belum tentu lagi dapat pahala kot!
1 May 07, 15:31Shifu67: Saya dah tegaskan.... warna hijau bukan hak sesiapa! Wan...ke mu raso warna hijau ni hok sapo?

No comments: