Tuesday, October 2, 2007

Letih-letih pun terpaksa bertanding jugak!

NIK AZIZ SAKIT, BERHENTILAH JADI MB
http://www.ganulening.net/index.php?option=com_content&task=view&id=248&Itemid=1


Nik Aziz tetap bertanding pilihan raya umum ke-12
Maslan Yusoh
Tue | Oct 02, 07 | 6:21:02 pm MYT

KOTA BHARU, 2 Okt (Hrkh) - Teka teki pilihan raya umum ke-12 tetap menarik perhatian orang ramai, biar pun pilihan raya kampus yang berlangsung hari ini tercemar dengan banyak insiden memalukan.

Nampaknya kemungkinan pilihan raya umum kedua di bawah Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi mulai kendur untuk diadakan tahun ini.

Biar apa pun PAS tetap bermati-matian mempertahankan Kelantan memandangkan negeri ini merupakan kubu terakhir gerakan Islam di negara ini.

Apa yang menarik cabaran PAS Kelantan pada pilihan raya ke-12 tetap diketuai Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat bagi memastikan pihak lawan gagal lagi menerobos masuk ke Kota Darulnaim.

Ketika ditemui di pejabatnya semalam katanya beliau tetap akan bertanding pada pilihan raya umum terdekat ini.

"Saya sudah sebut akan bertanding. Dan suratkhabar pun sudah menyiarkan," katanya sambil tersenyum biar pun nampak keletihan akibat banyak program yang dihadirinya................

Harakah Daily

..................................................................................................

Letih-letih pun Nik Aziz terpaksa bertanding juga untuk mempertahankan kerusi empuk Menteri Besar Kelantan.

Nik Aziz terpaksa terus menggagahkan dirinya yang sudah begitu uzur untuk menghadapi PRU akan datang.

Sebelum ini.... silap sikit je masuk hospital. Tak boleh nak 'kentut' pun Nik Aziz masuk hospital.

Kes 'kentut' ni... Nik Aziz sendiri yang buat kenyataan dulu semasa dia berada di hospital. Katanya... "saya baru tau bahawa dapat berkentut itu adalah nikmat....." Macam tu la rasanya kenyataan Nik Aziz masa tu. ( Saya tak sempat cari semula kenyataan tu dalam Harakah Daily )

Nik Aziz memang sudah begitu 'letih'.... malangnya dia tidak pernah berkeyakinan untuk melepaskan kedudukannya kepada pemimpin PAS yang ada di Kelantan.

Siapa lagi yang hendak diharapkan untuk memastikan satu-satunya kubu PAS dapat dipertahankan.... Husam, Takiyuddin, Mat Iraq! Bolehkah mereka diharapkan!

PAS tidak mungkin untuk mengambil risiko yang begitu besar! Mahu tidak mahu,PAS terpaksa menjadikan Nik Aziz sebagai 'moskot' menghadapi PRU akan datang.

Maka.... jika Nik Aziz bertanding pada PRU akan datang..... jelas dan nyata, Nik Aziz hanya 'dipaksa' untuk bertanding.

Semua orang sedia maklum.... Nik Aziz tidak lebih sekadar 'moskot' di kerusi Menteri Besar Kelantan. Pentadbiran negeri Kelantan bukan dia yang jalankan pun!


No comments: